Bejía Baja - Anaga (cz)

08.06.2021

Pěší túra po již nepoužívaném zavlažovacím kanálu na úpatí skal.

Anaga park na severu Tenerife je jedním z míst, kde se dá najít spousta záživných turistických stezek, a právě jedna taková se nachází v oblasti Bejía. Tato stezka vede nepoužívaným zavlažovacím kanálem podél skály a není nijak náročná.

Opouštíme La Lagunu a vjíždíme autem do lesů Anaga. Ztrácíme se v nejzelenější části ostrova plné lesů, údolí, roklí, hor a krásných výhledů. Nejedeme až na vyhlídku Cruz del Carmen, ale vydáváme se první zatáčkou vlevo za značkou Bejía. Cestou narážíme na Mirador del Escobón s úchvatným výhledem.

Samozřejmě jsme na Kanárech a cesty jsou tu velice klikaté, že je z toho špatně i tomu, komu špatně normálně nebývá. Blížíme se k velice malé vesničce celkem odstřižené od civilizace s pár domky a políčky. Celkově je tu dnes takové pochmurné počasí. Zaparkujeme hned na začátku vesnice a jen co vystupujeme z auta, začíná poprchávat. To nás vůbec neodradí, oblékáme bundy s kapucí a vyrážíme na cestu.

Mezi domečky a různými zahrádkami jsou vybetonované schůdky a cestičky vedoucí dolů. Celé místo je obklopené všemožnou zelení a po cestě narážíme i na endemickou květinu Kanárských ostrovů - Canarina canariensis (viz fotka). Jsme ohromeni krásou přírody všude okolo, přestalo i pršet.

Jdeme dál, ale nevíme, kde přesně začíná naše cesta. Ptáme se tedy místních v kolem jedoucím nákladním autě, kudy se dostaneme ke kanálu Bejía Baja. Naštěstí nás správně navedli, a ještě nás kousek v nákladním prostoru svezli, což byla velká zábava. Vyskakujeme z auta, scházíme silnici a nacházíme cestičku mezi křovinami vedoucí strmě po kamenech dolů.

Po cestě si všímáme téměř vyschlých kaluží, které tu zůstaly po vodopádu, který musel stékat ze skály nad nimi. Po chvíli konečně nacházíme začátek betonového kanálu, po kterém pokračujeme. Po chvilce chůze nás čeká tmavý tunel, kde si musíme posvítit a projít skrz. Na jeho konci je stále kolem pár zahrádek, které ale brzy končí a rokle vedle kanálu se začíná čím dál tím víc prohlubovat. Kanál, po kterém kráčíme se rýsuje podél skal a celá cesta je pořád v jedné rovině.

Cestička kanálem není nijak nebezpečná, ale i tak musíme dbát opatrnosti. V nějakých úsecích jsou chodbičky a průchody vytesané do skal a jednou zasahuje skála seshora do cesty, takže se musí v podřepu podejít, ale nic náročného.

Kocháme se výhledy na druhou stranu rokle a její nazelenalé hory. Pomalu začínáme v dálce vidět modrý oceán. Když zacházíme za poslední zatáčku, spatříme i kousek vesnice Punta del Hidalgo. V tomto momentě usedáme na trávu vedle kanálu, užíváme výhled a připravujeme piknik na posilněnou. Jelikož jsme přijeli autem do Bejía, musíme stejnou cestou zpátky. Kdo by si chtěl cestu prodloužit, může pokračovat až do Punta del Hidalgo.

! UPOZORNĚNÍ ! - Berte na vědomí, že se NEjedná o oficiální stezku a proto je naprosto na vlastní nebezpečí.

Tipy pro Vás

• Nejlépe se dá do Bejía dojet autem z La Laguny.

• Z Bejía se dá dojít až do Punta del Hidalgo, nebo se vrátit stejnou cestou zpět.

• Cesta až k výhledu na Hidalgo a zpátky nám trvala cca 3h.

• S sebou svačinu a pití, bundu s kapucou či pláštěnku, ale i opalovací krém.