Roque de Taborno (cz)

25.09.2022

Jednoduchá stezka vedoucí z kanárské vesničky umístěné v horách Anaga až ke skále zvané Taborno.

Jedeme z jihu do Anagy po dálnici, na mapě to ukazuje 1 a půl hodiny do našeho startovacího bodu dnešní stezky, Taborno. Maličká vysoko položená vesnička schovaná v lesích Anaga, kam míříme. Sjíždíme z dálnice směrem La Laguna, kde ještě počasí ujde, ale naše počáteční nadšení z tohoto výletu začíná postupně upadat, když vidíme zamračené počasí při vjezdu do národního parku Anaga. Vyhlídka Mirador de Jardina, kde je normálně nádherný výhled do okolí, je zahalená v mracích. Čím hlouběji do lesů jedeme, tím sychravější počasí je. Říkáme si, jestli budeme vůbec moci uskutečnit dnešní trek, když po cestě prší.

Konečně vjíždíme do vesničky Taborno, kde parkujeme a jdeme se rozhlédnout po okolí. Naštěstí pršelo jenom po cestě, ale přes hustou mlhu není na místě vidět do dálky, jenom cesta a barevné vesnické domečky v dohlednu. Přicházíme k malému kostelu, za nímž má stezka začínat. Zamračené počasí s mlhou dává celému místu záhadnou atmosféru.

Říkáme si, že i přes počasí tomu dáme šanci a vyrážíme cestou za kostelem, kde míjíme posledních pár obydlí vesnice. Najednou scházíme po schodech dolů do lesa, kde míjíme první vyhlídku, ale bohužel přes mlhu není nic vidět. Pokračujeme tedy více dolů a narážíme na skalní most lemovaný zábradlím. Není ani vidět, jak jsme vysoko. Cesta pokračuje cestičkou podél úpatí hor, kde narážíme i na mečící kozy. Cesta vedoucí ke skále Taborno není na mapě tak dlouhá, ale skálu není do poslední chvíle přes mlhu vidět.

Po chvíli se naštěstí počasí začíná zlepšovat a konečně se kolem nás začínají objevovat výhledy. Zejména pozoruhodný je výhled na pomalu se objevující Roque Taborno před námi. Čím více se přibližujeme, tím více se objevuje také výhled na oceán, ke kterému míříme po levé straně zmíněné skály. Narážíme na jednu zajímavou barevnou jeskyni a na hore pod námi vidíme i bunkr. V některých úsecích na úpatí hory musíme být opatrní.

Přicházíme do bodu, kde se dostáváme co nejblíže k pobřeží. Před námi se rozprostírá modrý oceán a z něho vystupuje zajímavě vypadající špičatá skála, o kterou se lámou vlny. Tady si dáváme delší přestávku na focení a svačinu. Ihned jak vytáhneme jídlo z batohů, sbíhají se kolem nás hladové ještěrky.

Stejnou cestou se po odpočinku vydáváme zpět. Je úžasné konečně vidět všechny ty výhledy, které jsme přes mlhu cestou tam nemohli předtím vidět. ♥

Musím říct, že cesta k Roque Taborno je jedna z nejlepších turistických stezek, kterou jsem na Tenerife zatím prošla. Nejvíce se mi líbilo v jaké výšce je stezka umístěna a s pochmurným počasím, které bylo na začátku, jsme to měli ještě záživnější!

Délka: pouhé 3 km - z vesničky Taborno ke skále Roque de Taborno (skála se dá celá obejít, ale my jsme šli jenom zleva k vyhlídce na pobřeží a zpět stejnou cestou.

Tipy pro Vás

• Výlet je nenáročný - s přestávkami a focením nám zabral necelé 3 hodiny (nezaberete tím celý den)

• Nezapomeňte si pití a nějakou svačinu (Nicméně, ve vesničce Taborno jsme míjeli pár restaurací, kde máte šanci ochutnat nějaké tradiční kanárské pokrmy).

• Doporučuji použít opalovací krém (i když je tu zataženo, tak to opaluje :D) a samozřejmě pokrývku hlavy a trekové boty.